با استفاده از گن لاغری تن خود را خنک نگه دارید

بیش از شش نفر از هر ده بزرگسال در بریتانیا اضافه وزن دارند، می توان این اضافه وزن را با راهکارهای مناسب و استفاده مناسب از گن لاغری زنانه درمان کرد. از هر چهار بزرگسال یک نفر چاق است. در سن پنج سالگی، تقریباً از هر چهار کودک یک نفر اضافه وزن دارد یا چاق است.

اضافه وزن خطر مشکلات مربوط به سلامتی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می دهد. در حالی که به خوبی شناخته شده است که تغییرات در محیط ما، مانند دسترسی آسان به غذاهای پر کالری و سبک زندگی کم تحرک، باعث افزایش چاقی در سال های اخیر شده است.

در جمعیتی که محیط مشابهی دارند، تنوع فردی قابل توجهی در وزن وجود دارد. به نظر می رسد برخی افراد می توانند آنچه را که دوست دارند بخورند و لاغر بمانند. این باعث شده است که برخی افراد افراد دارای اضافه وزن را تنبل یا فاقد اراده توصیف کنند.

تیم پروفسور صدف فاروقی توانست 2000 نفر را که لاغر بودند اما سالم و بدون هیچ بیماری پزشکی یا اختلال خوردن، استخدام کنند. آن‌ها با روش‌های عمومی در سراسر بریتانیا کار کردند، نمونه‌هایی از بزاق گرفتند تا تجزیه و تحلیل DNA را امکان‌پذیر کنند و از شرکت‌کنندگان خواستند به سؤالاتی درباره سلامت عمومی و سبک زندگی‌شان پاسخ دهند.

تصور می‌شود که این تنها گروه از نوع خود در جهان باشد و محققان می‌گویند که موسسه ملی تحقیقات سلامت بریتانیا – زیرساخت تحقیقاتی سرویس بهداشت ملی – به شدت تحقیقات آنها را فعال و پشتیبانی کرده است.

DNA ما متشکل از دنباله ای از مولکول ها به نام جفت باز است که با حروف A، C، G و T نشان داده می شود. رشته های این جفت بازها مناطق ژنتیکی را تشکیل می دهند (که شامل یا تشکیل دهنده ژن های ما هستند).

ژن‌های ما کد نحوه عملکرد بدن و تغییرات املایی را ارائه می‌دهند – به عنوان مثال، یک C به جای A – می‌تواند تغییرات ظریف یا گاهی چشمگیر در ویژگی‌هایی مانند رنگ مو و رنگ چشم و همچنین در وزن فرد داشته باشد.

این تیم چندین گونه ژنتیکی رایج را پیدا کردند که قبلاً به عنوان نقشی در چاقی شناخته شده بودند. علاوه بر این، آنها مناطق ژنتیکی جدیدی را یافتند که در چاقی شدید و برخی در لاغری سالم نقش دارند.

برای اینکه ببینند این ژن ها چه تاثیری بر وزن افراد دارند، محققان سهم انواع مختلف ژنتیکی را برای محاسبه امتیاز خطر ژنتیکی اضافه کردند.