با تولید فرو منگنز در بازار که رنگ های متفاوتی را از خود نشان می دهد

سیلیکومنگنز از احیای کربوترمیک سنگ معدن منگنز در یک کوره قوس غوطه‌ور تولید می‌شود. حاوی 65-68٪ منگنز، 12.5-18.5٪ Si و 1.5-3٪ C است.

مانند فروآلیاژهای کروم، محتوای سیلیکون بالا باعث کاهش کربن در آلیاژهای منگنز می شود. ذوب سیلیکومنگنز به منبعی برای سیلیکون و همچنین منگنز نیاز دارد.

شارژ کوره شامل سرباره با منگنز بالا، سنگ منگنز سیلیسی، یا کوارتز علاوه بر سنگ معدن منگنز و مواد فلاکسی است. به دلیل کاهش سیلیس، دمای ذوب بالاتر از آلیاژ استاندارد فرومنگنز است.

فرومنگنز در بازار به عنوان سیلیکومنگنز کم کربن نیز شناخته می شود. حاوی 63-66٪ منگنز، 28-32٪ Si و کمتر از 0.08٪ C است.

محتوای کربن پایین آن به دلیل محتوای سیلیکون بالا است. سیلیکون بالا با احیای کوارتز در حضور سیلیکومنگنز به دست می آید. این آلیاژ در درجه اول به عنوان یک آلیاژ میانی برای تولید آلیاژ فرومنگنز با درجه کربن پایین و همچنین در فرآیند ساخت فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

فرومنگنزهای متوسط و کم کربن آلیاژهای فرومنگنز درجه تصفیه شده هستند. محتوای منگنز بین 80 تا 90 درصد و محتوای کربن کمتر از 1.5 درصد است.

آنها یا توسط فرآیندهای سیلیکوترمیک یا اکسیژن بادی تولید می شوند. فرآیند سیلیکوترمیک با کاهش سرباره غنی از اکسید منگنز با سیلیکومنگنز به روش جریان مخالف انجام می شود.

فرآیند پرین یک روش پذیرفته شده در بین نسخه های مختلف است. فرآیند تصفیه اکسیژن پنوماتیک مشابه فرآیند BOF است. مذاب استاندارد فرومنگنز توسط اکسیژن بالا و/یا پایین در یک مبدل کربوره می شود.

فرومنگنز نیترید شده یک عامل افزودنی برای نیتروژن در گریدهای خاص فولاد است. فرآیند تولید بر اساس میل ترکیبی بالای منگنز برای نیتروژن در حالت جامد است.

فشرده های کربن متوسط فرومنگنز یا پودر فلز منگنز با نیتروژن در دمای 600-1000 درجه سانتی گراد واکنش می دهند. محتوای نیتروژن در محصول به شیمی آلیاژهای منگنز و زمان پردازش بستگی دارد.

آلیاژ نیترید شده با محتوای نیتروژن بالاتر از 4٪ با کربن متوسط فرومنگنز و بالاتر از 6٪ با فلز منگنز ساخته شده است.