با خوردن حبوبات امروز در بازار قد خود را تا 30 سانتی متر بلندتر کنید

شواهد زیادی از مزایای سلامتی مصرف رژیم غذایی گیاهی و افزایش مصرف حبوبات امروز در بازار حمایت می کند. مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات (لوبیا)، آجیل و دانه ها به طور قابل توجهی با کاهش خطرات بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

توصیه های تغذیه درمانی انجمن دیابت آمریکا برای مدیریت بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 اشاره می کند که بسیاری از الگوهای غذایی برای افراد مبتلا به دیابت قابل قبول است.

چندین رژیم غذایی، از جمله DASH (رویکرد رژیمی برای توقف فشار خون بالا) و برنامه‌های مدیترانه‌ای، اگرچه کاملاً گیاهی نیستند، اما همچنان باعث افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند حبوبات و فواید سلامت مرتبط با آن‌ها می‌شوند.

اگرچه تحقیقات از فواید مصرف حبوبات حمایت می‌کند، تنها حدود 8 درصد از بزرگسالان ایالات متحده مصرف حبوبات را در هر روز گزارش می‌دهند.

هدف این مقاله برجسته کردن تحقیقاتی است که مزایای افزایش حبوبات را در رژیم غذایی نشان می دهد و پیشنهادات عملی برای کمک به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در افزایش مصرف حبوبات خود و بحث با اطمینان بیشتر در مورد چنین هدفی با بیماران خود ارائه می دهد.

بر خلاف برخی از بیماری های مزمن دیگر، افرادی که دیابت نوع 2 دارند تا 95 درصد مراقبت های خود را بر عهده دارند. یکی از چالش برانگیزترین جنبه های مراقبت از دیابت نوع 2 کمک به بیماران برای اتخاذ رفتارهای سالم تر است.

هنگامی که تغذیه درمانی توسط یک متخصص واجد شرایط ارائه می شود، افراد می توانند یاد بگیرند که چگونه انتخاب های غذایی بهتری برای کمک به بهبود کنترل قند خون، فشار خون، کلسترول و BMI خود داشته باشند.

در واقع، تغذیه درمانی پزشکی (MNT)، همانطور که توسط یک متخصص تغذیه ارائه شده است، نشان داده است که نتایج کنترل قند خون را بهبود می بخشد و هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای Medicare کاهش می دهد.