با شربت گیاهی آویشن آشپزی ماهر شوید

ضد سرفه (مخصوصاً روغنی)، برونشیت یا سرماخوردگی اثر شربت گیاهی آویشن بر اساس اسانس موجود در آویشن است که مخاط را رقیق‌تر (رقیق‌کننده) و راحت‌تر دفع می‌کند. آویشن همچنین دارای اثرات ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی بر روی سیستم تنفسی مانند ریه ها می باشد.

شربت آویشن 4 کاسه آویشن تازه (تقریباً 60 تا 80 گرم). همچنین می توانید از 2 کاسه برگ خشک آویشن (تقریباً 30 تا 40 گرم) استفاده کنید.
اگر در فصل است یا می توانید آن را از فروشگاهی بخرید (مثلاً سوپر مارکت یا سوپرمارکت)، بهتر است از آویشن تازه به جای خشک شده استفاده کنید.

برخی از متخصصان توصیه می کنند که همیشه از آویشن تازه به جای خشک شده استفاده کنید، زیرا گیاهی با کارایی بالا دارد

1 لیتر آب – 1 کیلوگرم شکر. به جای آن می توانید از عسل نیز استفاده کنید. برای 1 لیتر آب 4 فنجان عسل حساب کنید.
1. آویشن را در قابلمه بریزید (اگر عجله دارید می توانید یک دمنوش گیاهی ساده از آویشن هم درست کنید و مستقیماً به نقطه 4 بروید.)2. روی 1 لیتر آب جوش بریزید.

بگذارید این مخلوط به مدت 1 روز دم بکشد. برخی منابع مانند نشنال جئوگرافیک تخمین می زنند که می توان تنها 15 دقیقه شیب دار کرد. مخلوط را فیلتر کنید سپس یک کیلوگرم شکر یا شربت آویشن عسلی را اضافه کنید.

مخلوط را به مدت 1 ساعت روی حرارت ملایم بپزید سپس آن را جدا کنید (کف را بردارید). توجه: در عکس زیر از شکر استفاده شده است نه عسل.
اگر به جای شکر عسل اضافه کردید، آنقدر بپزید تا عسل آب شود.

در پایان می توانید 1 قاشق غذاخوری آبلیمو هم اضافه کنید.شربت آویشن6. به محض سرد شدن مخلوط (شربت) بطری کنید، در صورت امکان بطری ها را از قبل استریل کنید (آنها را با آب جوش بشویید).
دوز
– 20 میلی لیتر 3 بار در روز بنوشید. همچنین می توان 5 میلی لیتر هر 2 یا 3 ساعت تا زمانی که سرفه یا سرماخوردگی از بین برود مصرف شربت آویشن مدت زمان ماندگاری:
در یخچال به مدت 3 تا 4 هفته. برخی منابع مانند نشنال جئوگرافیک تخمین می زنند که امکان نگهداری در یخچال تنها به مدت 1 هفته وجود دارد. نکات (نوع):
همچنین می توانید کمی براندی به شربت اضافه کنید، به عنوان مثال. حدود 50 میلی لیتر تا 100 میلی لیتر براندی برای یک شربت 1 لیتری. در این صورت لازم است از دادن آن به کودکان خودداری شود.