به گیاهان آپارتمانی مقاوم مایع سفید کننده بزنید تا برگ های همیشه سبز و تازه بماند

علاوه بر افزودن آب و کود، باید مراقب حذف بازدیدکنندگان ناخواسته هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی مقاوم نیز باشید. به خصوص گیاهان گلدانی که در تابستان فضایی در بالکن و تراس برای آفتاب گرفتن دارند، دوست دارند بازدیدکنندگان را به خانه بیاورند. یا آفات همراه با گیاهان یا بسترهای تازه خریداری شده می آیند، به همین دلیل است که باید همیشه مراقب اینجا باشید. آفات رایج عبارتند از:

شته ها
شپشک آرد آلود
حشرات فلس دار
کنه های عنکبوتی
پشه های قارچی
تریپس
بسیاری از این آفات به تعداد کم برای گیاه آپارتمانی مشکل ساز نیستند اما در تعداد بیشتر می توانند یکی شوند. هنگام آبیاری، به مناطق آسیب دیده مانند علائم چرا یا علائم آشکار آفات توجه کنید – و بلافاصله اقدام کنید.

چه زمانی یک گیاه آپارتمانی باید گلدان شود و به چه نکاتی باید توجه کرد؟ اساساً، هر چه یک گیاه بزرگتر می شود، کمتر نیاز به گلدان مجدد دارد.

گیاهان جوانی که هنوز به شدت در حال رشد هستند و به سرعت در گلدان خود ریشه می دهند، باید به طور مرتب در ظرف بزرگتر گلدان شوند.

برخی از گیاهان، مانند گیاهان عنکبوتی یا گیاهان صدفی، فشار قوی ریشه ای را در ظروف بسیار کوچک ایجاد می کنند که گیاه خود را از گلدان بیرون می زند یا حتی گلدان می ترکد.

برای بررسی، گیاه آپارتمانی را از ظرف بیرون بیاورید و بررسی کنید که آیا خاک از قبل ریشه دار شده است یا ریشه ها از سوراخ زهکشی خارج شده اند.

زمان مناسب برای گلدان مجدد اوایل بهار است، زیرا به محض اینکه آفتاب بیشتری در اتاق ها بتابد، گیاهان جوانه خواهند زد. بستر تازه و شل از آنها پشتیبانی می کند.

هنگامی که گیاهان داخلی به حداکثر اندازه خود رسیدند، دیگر نیازی به گلدان مجدد ندارند. با آنها، کمتر در مورد مقدار ریشه و بیشتر به این واقعیت است که بستر تخلیه شده و نیاز به تجدید دارد. این باید هر سه تا چهار سال یکبار انجام شود.