تخمه آفتابگردان که کالری آن صفر می باشد و برای لاغری بسیار خوب است

بافت تخمه آفتابگردان ممکن است سرنخی نباشد، اما دانه های آفتابگردان دارای چربی بسیار بالایی هستند. اگرچه بخش کوچکی از این اسیدهای چرب اشباع شده هستند، اما اکثر آنها اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که به عنوان چربی های سالم شناخته می شوند.

این خبر خوبی است زیرا از قلب و عروق خونی محافظت می کند. از این گذشته، طبق DGE، اسیدهای چرب چند غیراشباع، برای مثال، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و محتوای کلسترول مضر LDL را کاهش می‌دهند – بلکه سطح کلسترول کل را نیز کاهش می‌دهند.

و یک نکته مهم دیگر: تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 6 است. با این حال، مهم است که اینها برنامه غذایی شما را تحت تأثیر قرار ندهند. بنابراین DGE نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 را 5:1 توصیه می کند.

محتوای کالری تخمه آفتابگردان ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد، اما در واقع برای یک رژیم غذایی آگاهانه خوب است. اگر به اندام خود توجه می کنید یا می خواهید چند کیلو وزن کم کنید، با خیال راحت آنها را بگیرید – اما همیشه در حد اعتدال. نباید بیش از یک مشت تخمه آفتابگردان در روز باشد.

اما چرا نیروگاه های کوچک غذای تناسب اندام مناسبی هستند؟ از جمله، نسبت بالای پروتئین خوب و اسیدهای چرب غیراشباع مسئول این امر است. چربی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و در نتیجه می تواند به شما کمک کند در کل کمتر غذا بخورید. یک خبر خوب دیگر: چربی های سالم نه تنها می توانند به کاهش وزن کمک کنند، بلکه به تقویت عضلات شما نیز کمک می کنند.

نکته ما: شما می خواهید عضله بسازید، اما هنوز مطمئن نیستید که چگونه؟ سپس راهنمای عضله سازی ما باید به شما کمک کند! با یک برنامه 12 هفته ای بسیار کارآمد و دستور العمل ها و تمرینات بدون عارضه، هدف شما در نهایت در دسترس است.