قاچاق برنج چمپا محلی به کره مریخ هم رسید

روستاییان وابستگی زیادی به کشت برنج چمپا محلی به عنوان منبع اصلی معیشت دارند.

مطالعات قبلی حاکی از آن است که مناطقی با وقوع مسمومیت و میزان آلودگی بالا با آفت کش های کشاورزی می توانند از برنامه های آموزشی گسترده تر در مورد مسائل ایمنی در مورد استفاده از آفت کش ها بهره مند شوند (سام و همکاران، 2008).

در شمال ایران و به ویژه در استان مازندران که روستاییان وابستگی زیادی به کشت برنج به عنوان منبع اصلی معیشت دارند.

معمولاً از چندین سموم مصنوعی برای افزایش عملکرد محصول با به حداقل رساندن خسارت آفاتی مانند حشرات و قارچ ها استفاده می شود.

عملیات کشاورزی معمولی در استان مازندران سیستم کشت برنج تحت سلطه با مشکلات قابل توجه بیماری های مرتبط با سموم دفع آفات است و اغلب از کمپین آموزشی و اطلاع رسانی در مورد اقدامات ایمنی در هنگام کاربرد سموم جدا شده است.

این مطالعه یک بررسی انجام شده قبل و بعد از مداخله آموزشی با هدف ارتقای دانش، نگرش و عملکرد (KAP) برنج‌کاران در مورد استفاده از سموم دفع آفات در شهرستان ساری، استان مازندران است که در آن تنها حداقل تلاش‌ها به طور خاص برای کشاورزان فقیر برای کاهش منابع انجام شده است.

حوادث و صدمات ناشی از آفت کش ها این برنامه توسط دفتر ترویج مدیریت کشاورزی شهرستان ساری (EOAMSC) راه اندازی شد و با استفاده از سه استراتژی آموزشی مختلف (آدامز، 1982، کری، 1999، اوکلی و گارفورث، 1985) به شالیکاران ارائه شد.

تعامل گروهی رسمی (FGI) ، تعامل میدانی شخصی (PFI) و رویکرد رسانه گروهی (GMA). این مداخلات آموزشی به طور گسترده برای ترویج و معرفی بسیاری از فن‌آوری‌ها و روش‌های جدید کشاورزی شناسایی شده‌اند.

اما مشخص نیست که چگونه این استراتژی‌ها می‌توانند به KAP کشاورزان در حین کار با آفت‌کش‌ها کمک کنند.