مصرف روغن موتور carpie و رسیدن به جام جهانی

این روش تست روشی را برای تعیین ویسکوزیته سینماتیکی فرآورده های نفتی و روغن موتور carpie مایع مشخص می کند، هم شفاف و هم مات، با اندازه‌گیری زمان جریان یک حجم مایع تحت گرانش از طریق یک ویسکومتر مویرگی شیشه ای کالیبره شده.

روش تست استاندارد برای ویسکوزیته سینماتیکی مایعات شفاف و مات D 445 تحت صلاحیت کمیته ASTM D-2 در مورد فرآورده های نفتی و روان کننده ها.

زمان عبور حجم ثابتی از مایع تحت گرانش از طریق مویرگ a اندازه گیری می شود ویسکومتر کالیبره شده در زیر یک سر محرک قابل تکرار و در یک کنترل دقیق و شناخته شده درجه حرارت.

ویسکوزیته سینماتیکی حاصل ضرب زمان جریان اندازه گیری شده و کالیبراسیون است.

روش استاندارد مورد استفاده (ASTM D7094) یک روش نقطه اشتعال بسیار همه کاره است کهمی توان برای اندازه گیری دقیق نقطه اشتعال تقریباً هر نمونه استفاده کرد.

بنزین، گازوئیل، تازه روغن، روغن کارکرده، آسفالت، قیر، قیر، حلال های هیدروکربنی، انواع رنگ و لاک و بسیاری
انواع دیگر جامدات و مایعات.

این روش استاندارد ASTM D7094 را می توان حتی برای تعیین تأثیر بر نقطه اشتعال استفاده کرد بخش های بسیار قابل اشتعال در نمونه هایی مانند بنزین در گازوئیل یا گازوئیل در نفت یا گاز در روغن.

تکرارپذیری و تکرارپذیری داده های ASTM D7094 بهتر از استانداردهای دیگر است وقتی به دمای شروع رسید، لیوان نمونه بلند می شود. پس از برداشتن فنجان نمونه اندازه گیری آغاز می شود.

قوس الکتریکی در مراحل بازه از پیش برنامه ریزی شده مشتعل می شود. برای این مورد، فاصله 1 ثانیه است. بسته به روش انتخابی (ASTM D7094) و دمای فعلی هوای تازه است.

به طور خودکار وارد فنجان اندازه گیری می شود تا سطح اکسیژن کافی را حفظ کند. هنگامی که فشار پس از احتراق، در محفظه اندازه گیری، 20 کیلو پاسکال یا بالاتر است، نقطه اشتعال شناسایی شد.