مصرف چای ایرانی لنگر موجب رفع دندان درد می شود

چای ایرانی لنگر با فواید فوق العاده آن متمایز می شود. زیرا حاوی درصد بالایی از پلی فنول ها است که ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کاتچین ها هستند که با آسیب سلول های بدن ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.چای سبز و سفید از مفیدترین انواع آن هستند. چای، زیرا محتوای این مواد را افزایش می دهند.

چای حاوی اجزای مختلفی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم، مانند:

آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها.
آلکالوئیدهایی مانند کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین.
اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها و پروتئین ها.
کلروفیل و ترکیبات آلی فرار، که ترکیبات شیمیایی هستند که به راحتی می توانند بخار تولید کنند، از دلایل بوی متمایز چای هستند.
فلوراید، آلومینیوم و مواد معدنی.

با توجه به فواید فراوان چای، کاربردهای دارویی آن نیز بسیار زیاد است که در زیر به معروف ترین آنها اشاره می شود:

تقویت سلامت قلب: چای حاوی فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که با کاهش عوامل خطر بیماری، سلامت قلب را بهبود می بخشند. مشخص شد که نوشیدن چای قند خون، کلسترول مضر، تری گلیسیرید و چاقی را کاهش می دهد.

بهبود سلامت دستگاه گوارش: چای دارای خواص ضد باکتریایی است، علاوه بر این دارای پلی فنول هایی است که باعث رشد باکتری های مفید در روده ها می شود که مشخص شده است که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های التهابی روده را کاهش می دهد.

کاهش فشار خون: مشخص شد که نوشیدن منظم چای فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد، اما برای تایید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

کاهش خطر سکته مغزی: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است و نشان داده شده است که نوشیدن چای خطر سکته را تا 21 درصد کاهش می دهد.

کاهش قند خون: چای فعالیت هورمون انسولین را بیش از 15 برابر در آزمایشگاه افزایش می دهد و مشخص شد که عصاره چای باعث کاهش قند خون و بهبود متابولیسم قند در موش صحرایی می شود و احتمالاً به دلیل وجود کاتچین است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: مشخص شد که چای با کاهش کورکورانه رشد سلول های سرطانی با سرطان مبارزه می کند و هنوز تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج در انسان مورد نیاز است.