پسته فندقی اعلا موجب جلوگیری از سرطان می شود

دانه های سبز کوچک از نظر محتوای چربی و کالری بسیار سنگین هستند. به همین دلیل باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. نسبت بالای اسیدهای چرب غیر اشباع، به ویژه اسیدهای چرب امگا 6، مثبت است.

پسته فندقی اعلا که به حفظ تعادل سطح کلسترول کمک می کنند. اگر میوه های هسته دار را به طور منظم می خورید، مطمئن شوید که اسیدهای چرب امگا 3 کافی نیز دریافت می کنید. آنها از جمله در روغن های گیاهی مانند روغن بذر کتان و همچنین در گردو و سالمون یافت می شوند.

مزیت دیگر محتوای فیبر بالا است. گفته می شود که آنها احساس سیری را تقویت می کنند و هضم را تحریک می کنند. میوه های بادام شکل نیز از پروتئین کم نمی کنند. بنابراین ورزشکارانی که به رژیم غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات توجه می کنند، می توانند چند بار دیگر از آن استفاده کنند. همچنین باید تاکید کرد که پسته حاوی بسیاری از ویتامین‌های ارزشمند و رادیکال‌ها است.

اجازه ندهید اندازه آنها شما را گول بزند: پسته ها به اندازه یک مشت هستند. 100 گرم آن حاوی 580 کیلو کالری خوب و بیش از 50 گرم چربی است. اما خوبی این است: هسته سبز عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده است.

طبق گفته انجمن تغذیه آلمان (DGE)، ما باید بیشتر از این اسیدهای چرب اشباع شده مصرف کنیم تا خطر ابتلا به دیس لیپیدمی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم.

محتوای پروتئین به همان اندازه در حدود 20 درصد و نسبت بالایی از فیبر است. پسته همچنین حاوی مقدار زیادی آهن، پتاسیم و کلسیم و همچنین ویتامین های B، A و E است.

تقریباً خیلی خوب است که درست باشد: یک مطالعه در ایالات متحده تأیید می کند که خوردن پسته می تواند به کاهش وزن کمک کند. به مدت چهار ماه، شرکت کنندگان دارای اضافه وزن روزانه 42 گرم از دانه های سبز را دریافت کردند.

یک گروه کنترل به جای آن بیسکویت‌های شور مصرف کردند. نتیجه: مردان و زنانی که هر روز پسته خورده بودند توانستند اندازه دور کمر و BMI خود را به میزان قابل توجهی نسبت به تنقلات بیسکویتی شور کاهش دهند.

یکی از دلایل: پسته اشباع بالایی دارد، به طوری که کمتر به سراغ سایر تنقلات می روید. علاوه بر این، برخی از چربی های موجود به صورت هضم نشده دفع می شوند.