کارگری که به خاطر کاشی سرامیک فتوحی از ساختمان پرت شد

فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در سال های اخیر به طور گسترده ای در صنعت ساخت و ساز استفاده شده است. با این حال، تا به امروز، هنوز نمی تواند به اندازه کافی نیازهای متخصصان ساخت و ساز را از نظر طراحی چیدمان کاشی های کف برآورده کند.

اخیراً، پلت فرم طراحی پارامتریک (PD) مبتنی بر BIM پتانسیل قابل توجهی را در تولید خودکار و بهینه‌سازی طراحی چیدمان کاشی کف ارائه کرده است.

در این مقاله، ما یک گردش کار برای تولید و بهینه‌سازی طراحی چیدمان کاشی سرامیک فتوحی در سطح جهانی پیشنهاد می‌کنیم. برای توسعه گردش کار، ابتدا الگوریتم طراحی کاشی های کف را با توجه به قوانین برش و برنامه ریزی دانش تجارت رسمی می کنیم.

سپس، ما الگوریتم طراحی را با یک الگوریتم تکاملی (EA) ترکیب می‌کنیم تا طراحی چیدمان کاشی‌های کف را به‌طور خودکار ایجاد و بهینه‌سازی کنیم و در عین حال اتلاف مواد را به حداقل برسانیم. یک سیستم نمونه اولیه در نرم افزار ArchiCAD (BIM) و Grasshopper (پلت فرم PD) ایجاد شده است.

طرح کاشی کاری اتاق آپارتمان برای نشان دادن امکان سنجی و اثربخشی رویکرد پیشنهادی استفاده می شود. در مقایسه با روش‌های طراحی موجود، رویکرد پیشنهادی میزان ضایعات مواد را 14.58% و 11.46% کاهش می‌دهد.

کارایی محاسبه را بهبود می بخشد و زمان محاسبات مورد نیاز را 17.3 ثانیه به 50.0 ثانیه کاهش می دهد. علاوه بر این، این تحقیق الگوریتم طراحی موجود را بهبود می‌بخشد و روش‌های مبتنی بر BIM و PD را قادر می‌سازد تا به طور قابل اعتماد در بهینه‌سازی برنامه‌ریزی کاشی کف با مرزهای قوسی شکل استفاده شوند.

نتایج به منظور ارائه بینش های ارزشمند از نظر کاهش ضایعات کاشی کف برای ساخت و ساز پایدار بیشتر خلاصه می شود.

کاشی های کف برخی از ضروری ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در دکوراسیون کف هستند. با این حال، فرآیند تولید کاشی کف دارای اثرات نامطلوب زیست محیطی است. به عنوان مثال، کاشی‌های سرامیکی، نوعی کاشی کف، برای تولید خود به پخت با دمای بالا در کارخانه‌ها نیاز دارند که منجر به مصرف انرژی بالا و انتشار آلاینده‌های قابل توجهی می‌شود .

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده گزارش می دهد که فرآیند تولید کاشی و سرامیک به طور متوسط 0.23 کیلوگرم HF/t، 0.27 کیلوگرم NOx/t، 1.6 کیلوگرم CO/t، 2.4 کیلوگرم SO2 کیلوگرم بر تن و 300 کیلوگرم تولید می کند. CO2/t، در نتیجه تهدیدی جدی برای سلامت انسان است