مراقبان دوست داشتنی و هماهنگ ممکن است مسیر رشد کودکان را از طریق بازی با ماشین اسباب بازی سمنان و روابط عاطفی مناسب زمانی که از طریق بازی با کودکان پیوند می خورند، واسطه کنند. هنگامی که والدین کودکان خود را در حال بازی مشاهده می کنند یا به آنها در یک بازی که فرزندانشان رهبری می کنند ملحق می شوند.
به آنها فرصتی منحصر به فرد می دهد تا دنیا را از دید فرزند خود ببینند، زیرا کودک در دنیایی که کاملاً مطابق با نیازهای آنها ساخته شده است حرکت می کند.
(کلمه “والدین” در سراسر این گزارش برای نشان دادن طیف وسیعی از مراقبان بزرگسالی که کودکان را بزرگ می کنند استفاده می شود.)
فعل و انفعالاتی که در طول بازی اتفاق می افتد به کودکان می گوید که والدین کاملاً به آنها اهمیت می دهند و این به ایجاد روابط قوی کمک می کند. والدینی که نگاهی به دنیای فرزندانشان می اندازند، یاد می گیرند که با آنها ارتباط موثرتری برقرار کنند و فرصتی دیگر برای ارائه راهنمایی و مراقبت لازم به آنها داده می شود.
کودکان کمتر پرحرف ممکن است بتوانند نظرات، تجربیات و حتی ناامیدی های خود را از طریق بازی بیان کنند و به والدینشان این امکان را می دهند که درک کامل تری از دیدگاه آنها به دست آورند. بازی کردن به والدین فرصت فوق العاده ای می دهد تا به طور کامل با فرزندان خود درگیر شوند.
بازی بخشی جدایی ناپذیر از محیط آموزشی است.این تضمین می کند که محیط مدرسه به رشد اجتماعی و عاطفی و همچنین رشد شناختی کودکان کمک می کند.
نشان داده شده است که به کودکان کمک می کند تا با محیط مدرسه سازگار شوند و حتی تمایل کودکان به یادگیری را افزایش می دهد.
همچنین رفتارهای یادگیری و مهارت های حل مسئله را افزایش می دهد. بهتر است یادگیری عاطفی اجتماعی با یادگیری آکادمیک ادغام شود، زیرا نگران کننده است که برخی از عواملی که توانایی یادگیری کودکان را افزایش می دهند به قیمت دیگران افزایش یابد.واضح است که فعالیتهای سازمانیافته، برخلاف فعالیتهای کاملاً بدون نظارت، مزایای رشدی برای کودکان دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که برای اکثر کودکان، با افزایش سطح مشارکت، مزایا افزایش می یابد.